Informacje ogólne i najczęściej zadawane pytania
Dla kogo przeznaczona jest oferta UMSS?
Oferta UMSS przeznaczona jest zarówno dla firm jak i osób prywatnych. Dzięki wynegocjowanym rabatom w renomowanych firmach kurierskich jesteśmy w stanie zagwarantować naszym Klientom nowe niskie ceny zachowując najwyższe standardy obsługi.
Co trzeba zrobić by wysłać przesyłkę z pośrednictwem UMSS?
Wystarczy się z nami skontaktować telefonicznie lub elektronicznie by móc korzystać z naszych usług.
W jaki sposób mogę zapłacić za przesyłkę?
Możliwe są dwie formy rozliczeń z naszą firmą - płatność gotowkowa w momencie nadania przesyłki oraz przelew po otrzymaniu faktury VAT (dotyczy Klientów istytucjonalnych). W pierwszym przypadku realizacja zlecenia następuje po uiszczeniu opłaty. W przypadku płatności przelewowej realizacja zlecenia następuje po zleceniu – faktura vat wystawiana jest na koniec miesiąca kalendarzowego i uwzględnia wszystkie przesyłki nadane w danym miesiącu. Jeżeli są Państwo zainteresowani rozliczeniami w formie przelewu - prosimy o kontakt.
Jak szybko po złożeniu zlecenia UMSS odbiera przesyłkę?
Zlecenia przyjmujemy codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00. Zlecenia przekazane do godziny 11.00 realizujemy tego samego dnia, zlecenia zgłoszone po godzinie 11.00 realizujemy następnego dnia roboczego.
Jak zamówić kuriera, by pojawił się po odbiór przesyłki w określonym dniu?
Jeśli życzą sobie Państwo, by odbiór przesyłki nastąpił w okreśłony dzień – wystarczy nas tylko o tym poinformować. Postaramy się dostosować do okreśłonej daty.
Czy za pośrednictwem UMSS można wysłać alkohol lub papierosy – jakich towary lub rzeczy są wyłączone z przewozu?
UMSS nie przyjmuje do przewozu:
a) alkoholu wysokoprocentowego i wyrobów tytoniowych,
b) materiałów niebezpiecznych, a w szczególności materiałów łatwopalnych, żrących, wybuchowych, trujących, zakażonych, skażonych, broni i amunicji,
c) narkotyków, leków psychotropowych lub halucynogennych z wyjątkiem wysyłanych przez firmy i instytucje upoważnione do obrotu takimi przedmiotami,
d) żywych zwierząt i roślin,
e) zwłok oraz innych szczątków ludzkich lub zwierzęcych,
f) gotówki, papierów wartościowych i innych waloró zbywalnych w tym monet kolekcjonerskich,
g) dzieł sztuki, antyków, kamieni szlachetnych, biżuteri i tym podobnych towarów łatwo zbywalnych,
h) innych przedmiotów, które ze względu na swój charakter lub opakowanie są zabronione w przewozie na podstawie ogólnych przepisów prawa,
i) towarów wrażliwych na temperaturę – chyba, że nadawca wyrazi zgodę na ich przewóz na własne ryzyko.
Jakie wymiary może mieć przesyłka?
Suma wszystkich wymiarów przesyłki (długość cm + szerokość cm + wysokość cm) musi być mniejsza lub równa 300cm ,przy czym najdłuższy z tych wymiarów nie może przekroczyć 160cm. Przesyłki większe wyceniamy na prośbę Klienta indywidualnie.
Jak przygotować przesyłkę do przewozu? Jak spakować paczkę?
Przesyłkę należy przygotować wg swojej najlepszej wiedzy i możliwości tak aby bezpiecznie dotarła do celu – pod uwagę należy wziąć fakt iż Państawa przesyłka będzie podlagała kilku przeładunkom zanim dotrze do odbiorcy. Przesyłka powinna być zabezpieczona kartonem o grubości minimum 3 warstw i oklejona szarą taśmą pakową. Elementy zapakowane powinny być owinięte folią bąbelkową lub innym wypełaniaczem tak aby nie miały możliwości swobodnego przemieszczania się w kartonie.
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości – prosimy o kontakt – podpowiemy jak najlepiej zabezpieczyć Państawa przesyłkę.
Jaka jest maksymalna waga przesyłek?
Dopuszczalna waga jednego elementu w przesyłce wraz z opakowaniem wynosi 70kg. Cięższe paczki/elementy wyceniamy indywidualnie na prośbę Klienta. Dla przesyłek lekkich, ale dużych objętościowo - stosowana jest waga objętościowa = (długość cm x szerokość cm x wysokość cm) otrzymaną sumę dzielimy przez 6000. Do wyceny kosztów przesyłki zawsze bierzemy pod uwagę wyższą wagę.
Czy jest stosowana opłata za elementy niestandardowe i co to znaczy?
Opłata ta dotyczy elementów w przesyłce, które z powodu nietypowego kształtu lub opakowania są trudniejsze w przewozie i sortowaniu.
W związku z tym pobierana jest za ich obsługę dodatkowa opłata zaznaczona w cenniku, gdy spełniają one jeden z poniższych warunków:
a/ elementy o kształcie okrągłym, cylindrycznym lub owalnym,
b/ o nieregularnych kształtach z wystającymi elementami,
c/ obwiązane luźnym sznurkiem,
d/ o lepkiej powierzchni uniemożliwiającej zsuwanie się (np. folie, gumy itd.),
e/ zawierające luźne, ciężkie elementy lub takie, których rozkład ciężaru jest nierównomierny,
f/ umieszczone w luźnym opakowaniu lub o niestabilnym kształcie (tzn. możliwe jest przesunięcie się zawartości i związane z tym przesunięcie środka ciężkości podczas transportu),
g/ oznakowane etykietami "Góra/dół" oraz "Ostrożnie szkło",
Czy moja przesyłka będzie ubezpieczona?
Przesyłka bez zadeklarowanej wartości jest automatycznie objęta odpowiedzialnością ubezpieczeniową do kwoty 50 złotych. Na Państwa życzenie możemy przesyłkę ubezpieczyć do jej pełnej wartości. Wszystkie przesyłki gdzie ich wartość została określona lub przesyłki pobraniowe są automatycznie ubezpieczone do kwoty ich pełnej wartości lub kwoty pobrania. Z tego tytułu pobierana jest dodatkowa opłata w ysokości 2% deklarowanej wartości przesyłki.
Kiedy i kto odbiera przesyłki od nadawcy?
Przesyłki odbierane są we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. Odbioru dokonują kurierzy UMSS lub wskazani inni kurierzy na zlecenie UMSS.
W momencie składania zlecenia otrzymacie Państwo informację o przybliżonym przedziale czasowym odbioru przesyłki przez kuriera. Wszytkich kurierów obowiązuje rejonizacja co w praktyce oznacza że są w Państwa rejonie codziennie w bliżej określonym przedziale czasowym. Przy okazji pierwszego nadania przesyłki można zapytać się kuriera w jakich godzinach odwiedza Państwa okolicę..
Czy jestmożliwość zamówienia kuriera na konkretną godzinę?
Dla klientów nadających przesyłki w Bydgoszczy jest taka możliwość – często jednak liczba odbiorów przesyłek danego dnia jest na tyle wysoka że nie jesteśmy w stanie sprostać Państwa wymogom. Do Państwa dyspozycji pozostaje jednak Punk Obsługi Klienta, gdzie w łatwy sposób można nadać przesyłkę w czasie najbardziej optymalnym.
Czy kurier pozostawi jakikolwiek dowód, że moja przesyłka została nadana?
Kurier odbierający przesyłkę potwierdza własnoręcznym podpisem przyjęcie przesyłki do przewozu, pozostawiając jako dowód nadania kopię Listu przewozowego.
O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do odbiorcy?
Przesyłki dostarczane są zwyczajowo w godz. 8:00 – 17:00. Godziny dostaw obejmują tzw. dzień roboczy i są uzależnione od rejonów kurierskich. Odbiorcy którzy nie są w stanie przyjąć przesyłki ze względu na swoją nieobecność są informowani o próbie doręczenia przesyłki pozostawionym avizem i nr kontaktowym kuriera.
Czy i jak mogę się dowiedzieć co dzieję się z przesyłką?
Udostępniamy Państwu nr infolinii UMSS gdzie mogą Państwo uzyskc pełną informację natemat losów Państwa przesyłki.